Rode kool met pastinaak

👉 RODE KOOL MET PASTINAAK 🌱 Onder het moto "niet te veel blabla".🙈 Dit pure, super gezonde en vooral lekkere gerechtje zich vol nutriënten die we allemaal broodnodig hebben 💪❤️ én megalekker in de winter😄 Pastinaak bevat trage koolhydraten, vitamine C en K en vooral veel foliumzuur. Foliumzuur beschermt ons tegen dementie, hartziektes, osteoporose en cellulitis.😍🔥 De noten bevatten dan weer eiwitten en goede vetten. PLANTPOWER! ❤️🌱


Ingrediënten

(2 personen)

halve rode kool

5 kleine en smalle pastinaken*

kleine ui

100g blauwe bessen

een halve geraspte appel*

150 ml water

snuifje kaneel

peper en zout

laurierblaadje

peper en zout

fijngehakte noten


Bereiding

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden.

  2. Snijd de ui fijn en fruit deze op een laag vuurtje in de olijfolie.

  3. Snijd de halve rode kool in dunne reepjes. Spoel even goed af en voeg bij de ui.

  4. Voeg ook het water, blauwe bessen, geraspte appel en laurierblaadje toe.

  5. Kruiden met peper en zout en een snuifje kaneel. Ik voegde ook nog een snuifje nootmuskaat toe. Laat gedurende 25 minuten sudderen en roer geregeld om.

  6. Was de pastinaken, maar schil ze niet. Snij de steelaanzet weg en snij de pastinaak in frieten.

  7. Besprenkel de frieten met wat olie en verspreid ze op een bakplaat (met bakpapier, liefst herbruikbaar😇). Strooi er wat peper en zout overheen en laat ze 15 minuten bakken in de oven. Roer ze even om en laat ze nog eens 10 minuten bakken.

  8. Werk af met wat fijngehakte noten. ❤️

  9. Smakelijk!


Opmerkingen

  1. Hoe breder en groter de pastinaak, hoe taaier. Kies daarom voor de kleinere en smallere exemplaren.

  2. De appel kan ook weggelaten worden als je niet zo een zoetekauw bent als ik 😇


Maakte je dit gerechtje klaar? Tag @kourgette.be op instagram en gebruik de hashtag #kourgette Altijd leuk om jullie te volgen in jullie vegan journey 😄❤️

© 2020 by Kourgette - plantaardig foodblogger